El passat 19 de maig de 2026, en el marc del programa Ocell de Foc Barcelona Nord, es va dur a terme la jornada formativa “Cercles restauratius: cuidem les relacions” a la Casa Orlandai.

La sessió es va adreçar a professionals que treballen amb joves en els àmbits social, educatiu, sanitari i comunitari, i va tenir com a objectiu aprofundir en les pràctiques restauratives com a eina per afavorir el diàleg, la gestió positiva dels conflictes i la cura de les relacions.

Mitjançant una metodologia participativa i vivencial, les persones assistents van poder conèixer els principis que sustenten aquestes pràctiques i experimentar recursos aplicables als seus contextos professionals. Així mateix, la jornada va facilitar espais de reflexió compartida sobre la seva utilitat en la intervenció amb joves.

La valoració de la jornada va ser molt positiva, tant per la qualitat i interès dels continguts com per la implicació activa de les persones participants.

La formació va anar a càrrec de Roger Llopart, doctor en Educació i Societat, pedagog i educador social.